13 Ağustos 2011 Cumartesi

Almanya Online Seyahat Araştırması

Google Deutchland tarafından Convios Consulting firmasına yaptırılan online seyahat araştırmasının sonuçları Türkiyenin en önemli pazarı Almanya' daki seyahat eğilimlerini ortaya koymaktadır.Çalışma tatil için araştırma ve  rezervasyon yapma sürecini 7 adımda analiz etmektedir.

1) Veri Girme
2) Destinasyon Seçimi
3) Fiyat Karşılaştırma
4) Ürün Bilgisi
5)Ürün Kararı
6) Satıcı Seçme
7) Rezervasyon

İnterneti kaç yıldan beri seyehatleriniz için kullanıyorsunuz sorusuna verilen cevaplardan  %46 sı 6 yıldan beri olmuştur.

Son 12 ay içinde kaç kez bir turizm ürünü rezervasyonu yaptınız sorusuna verilen cevaplardan %30 ' u 4 ile 6 kez arası olmuştur.

Rezervasyon öncesi kaç web sitesini ziyaret edersiniz sorusunun cevabının ortalaması ise 6 olmuştur.

Rezervasyon yapılan ürünler ve rezervasyon kanalları araştırmasında ise  %61 pay ile oteller ilk sırada yer almaktadır.

Son 12 ay boyunca hangi site üzerinden rezervasyon yaptınız? Katılımcıların yaklasık yarısı OTA (Online Travel Agency) ve havayolu sirketinin internet sitesi üzerinden rezervasyon gerçeklestirdiğini belirtmiştir.

Dolayısı ile Almanların online seyahat konusunda oldukça yüksek bir tecrübeye sahip olduklarını söyleyebiliriz.

Seyahat Araştırma Süreçleri

Arama motorları ( %34 )  internet üzerinden aramada ilk başvurulan siteler. Daha sonra OTA' lar  ( %18 ) gelmektedir.Fiyat karşılaştırma siteleri' de bu konuda önemini korumaktadır.













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder