Follow by Email

3 Ağustos 2011 Çarşamba

İnternet ve Turizm

Hayatımızın en önemli parçalarından biri oldu İnternet; internetten soruyoruz,  internetten öğreniyoruz, internetten giyiniyoruz, internetten yemek siparişi verebiliyor, sevdiklerimize çiçek gönderebiliyoruz..Fiziki mekanda yapabildiğimiz herşey sanal ortamda da yapılabilir bir hal almış durumdadır.

2012 yılına yaklaşırken artık zamanın daraldığı dolayısı ile insanların boş vakitlerinin azaldığı bu dönemde İnternet hergün değişen yüzü ve farklı uygulamaları ile hayatımıza önemli destekler, renkler  katmaya devam ediyor.90' lı yıllardan itibaren düzenli bir şekilde artış gösteren internet kullanıcı sayısının 2011 yılı sonu itibariyle 2 Milyar kişiye ulaşacağı tahmin edilmektedir. Aşağıdaki linkten dünyada internet kullanımı ile ilgili istatistiki verilere ulaşabilirsiniz.

http://www.internetworldstats.com/stats.htm

Teknoloji ve beraberinde internetin hızlı gelişimi ile birlikte her alanda olduğu gibi Turizm alanında da değişiklikler yaşanmaktadır. İnsanlar tatile gitmeden önce internetten araştırma yapıp, lokasyon, işletme hakkında yorumlar okuyup, sorular sorduktan sonra  karar veriyor ve telefona dahi dokunmadan uçak biletlerini alabiliyor ve otel rezervasyonlarını yaptırabiliyorlar.

Kısa süre önce katılmış olduğum Online Turizm konulu panelde Google Türkiye yetkililerinden Çiğdem CANATAN bakın neler anlattı : Dünyada yaklaşık 450 milyar dolarlık bir reklam harcaması olduğunu kaydeden Çiğdem Canatan, geçtiğimiz yıl bu rakamın 62 milyar dolarının online reklam pazarında olduğunu ifade ederek, 2014 yılında online reklam pazarının 98 milyar dolara ulaşacağını açıkladı.
Bireylerin tatil kararı vermeden önce, internette araştırma yaptığını anlatan Canatan, tatil satın almadan önce ortalama 44 arama yapıldığına dikkat çekerek, konuşmasına şöyle devam etti:
“Dünyada her geçen gün, internet kullanıcı sayısı ve internette geçen zaman artıyor. Artık, internet hayatımızın önemli bir parçası oldu ve birçok bilgiye buradan ulaşıyoruz. Tatil tüketicisi, tatile çıkmadan önce hayal kuruyor, %65’i tatil hayalini internette araştırıyor ve ortalama 44 kez arama yapıyor.


Ayrıca Dünya genelinde e-ticaretin katlanarak arttığını ve bunun devam edeceğini ifade eden Canatan, bu süreçte online rezervasyon almayı planlayan otellerin; fonksiyonel bir web sitesinin yanı sıra, Youtube, sosyal medya, Twitter gibi sanal dünyadaki her platformda olmasının yanı sıra, bu mecralarının etkin şekilde yönetilmesi gerektiğini de vurguladı. Otellerle ilgili aralamalarda harita üzerinde görüntülenmenin önemine dikkat çeken Canatan, “Oteliniz ile ilgili yapılan bir aramanın sonucunda, ekrana düşen görüntü, bir anlamda sizin kartvizitinizdir. Buradaki, görüntünüz, içeriğiniz, google map üzerinde yer almanız önemlidir” diye konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder