12 Kasım 2011 Cumartesi

Online Seyahat Acentalarında Satış Stratejileri

Otellerin booking.com, hrs.com, hotel.de, expedia gibi sitelerin extranetine  müsait tarih ve oda sayılarını girerek rezervasyon almak istediklerinde dikkat etmeleri gereken bir çok husus bulunmaktadır.Bunlardan bazılarını maddeler halinde aşağıda açıklamaya çalışacağım.

1- Öncelikle yukarıda belirtmiş olduğum online seyahat acentalarından ( OTA ) düzenli olarak rezervasyon alabilmek için en önemli konulardan birisi bu sitelerde sürekli kontenjanlarınızın bulunması gerektiğidir ve mümkün olduğunca kapalı tarihlerinizin bulunmaması gerekmektedir. Belli tarihlerde otelinizin tüm odalarının dolu olması veya birkaç free odanızın kalması halinde bu tarihleri kapatmak yerine yüksek fiyatlar girmenizi öneririm.Fakat bazen bu uçuk fiyatlardanda rezervasyon gelme olasılığını göz önünde bulundurmanız gerekmektedir.

2- Diğer önemli bir konu ise tüm sitelerde fiyat eşitliğinin sağlanması gerekliliğidir. Bir siteye yüksek, diğerine daha düşük bir fiyat girdiğinizde daha yüksek fiyattan satışa sunduğunuz site bu duruma bozulmakta, hatta kendi sitesinde sıralamalarda aşağılarda yer almanıza sebep olabilmektedir. Zira tüm Online Travel Agency' ler en iyi fiyat garantisi ( Best Available Rate ) sunmaktadır.

3- Ürün Bilgisi : Satışa söz konusu olan ürün-hizmet detayları ile doğru, gramatik bir yazı ile belirtilmeli, görsellikle desteklenmelidir. Ürün-hizmet hakkında ki bilgiler sade, açık, net ve anlaşılır olmalı ve müşterinin aklında soru işaretleri bırakmamalıdır.

4- Güncel İçerik : İçerik bilgileri güncel olmalı, işletmenizde yapılan renovasyonlar belirtilmelidir.

Bir daha ki yazımda bu konuya devam edeceğim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder